top of page

איך ליצור נאמנות ומחויבות מצד המטופלים שלכם ולהקים מערך של מטופלים חוזרים:

בתור מומחה שיצא לו לעבוד עם לא מעט מטפלים במקצועות השונים, אני מבין את החשיבות של יצירת נאמנות בין המטופלים למטפלים שלהם. בין אם אתם מטפלים בשיחה, ובין אם אתם מטפלים במגע, אחד האתגרים שעומדים בפניכם היא לשמור על הלקוחות הקבועים שלכם לאורך טווח ארוך, במיוחד כאשר הם לא מגיעים לתוצאות הרצויות בזמן קצר כפי שציפו לו ואפילו במצבים הפוכים כאשר הם מתחילים להרגיש טוב יותר כתוצאה מהטיפול ונוצרת להם המחשבה המוטעית שבעקבות השיפור הם יכולים להפסיק את הטיפול.


הדבר יוצר דיסוננס בין המטפל למטופל, שכן ככל שהמטפל יבצע את עבודתו בצורה הטובה ביותר כך יתקצר משך ההליך הטיפולי שהמטופל עובר. למרות זאת, יש מספר אסטרטגיות שאתם יכולים לאמץ שיעודדו את המטופלים להמשיך להגיע לטיפולים גם כאשר יחוו שיפור במצבם, ויצרו נאמנות חזקה מצדם. מעתה במאמר נתייחס למצב כזה כיצירת נאמנות.

במאמר זה נסקור מספר אסטרטגיות שיעזרו לכם ליצור קשר הדוק עם המטופלים שלכם, קשר חזק שממנו תתפתח נאמנות מצדם שתניע אותם להמשיך בטיפול גם כאשר מצבם ישתפר. כמובן שברגע שהמטפל מרגיש שאין ביכולתו עוד לשפר את מצב המטופל תפקידו היא לעדכן את המטופל שלדעתו עליהם להפסיק את הטיפול, אך לרוב המטופלים ירגישו כך לפני שהתהליך מוצא עד תום, ממש ברגע שירגישו הקלה ראשונית של הסימפטומים שלהם ולא באמת כאשר הבעיה חלפה לגמרי. עתה נדבר על 5 פעולות שיעזרו לכם ליצור את אותו הקשר החזק, הפעולות שנדבר עליהן הן: ביסוס אמון עם המטופל, ביצוע פרסונליזציה של התהליך הטיפולי, הענקת השכלה ותמיכה בתהליך, שמירה על תקשורת תקינה תוך ביצוע של שיחות פולואפ עקביות ו יצירת תוכנית תגמול שמעניקה הטבות ללקוחות שמתמידים בתהליך





ביסוס אמון עם המטופל:

בניית אמון עם המטופל היא הכרחית כדי ליצור נאמנות. הסבירות לכך שהמטופלים ימשיכו את הטיפול גם כאשר הם באמצע התהליך מתחילים להרגיש/עדין לא מרגישים שיפור תגדל משמעותית כאשר הם סומכים על המטפלים שלהם. ריכזנו עבורכם מספר טיפים כדי לבנות אמון עם המטופלים שלכם:
  1. בצעו הקשבה פעילה : הקשבה פעילה מכילה תשומת לב לדאגות של המטופל ונתינת פידבק אמפטי כלפיהן. חזרו על הדאגות של המטופל במילים שלכם כדי להבטיח שאתם מבינים אותן בצורה נכונה ולאחר מכן הגיבו עליהן בצורה אמפטית כדי להראות שאכפת לכם מהדאגות הללו.

  2. תהיו ברורים ותמציתיים במהלך התקשורת שלכם: הכוונה בתקשורת ברורה ונקייה היא שעליכם להסביר את התוכנית הטיפולית, לענות על השאלות שלכם ולספק להם מידע בצורה כזאת שהמטופל יכול להבין, דברו בשפה שלהם ובמידה ואתם משתמשים במונחים מקצועיים פשטו אותם עבורם בשפה יום יום, הימנעו משימוש במילים בז'רגון מקצועי שייתכן שהמטופל לא יבין. ובקיצור ? הסבירו למטופל את המשך הטיפול במילים שיבין, כמו כן בסוף כל טיפול הסבירו לו על עקומת השיפור ועל המשך הטיפול העתידי, בכך ציינו בפניו שהגיוני ומצופה שירגיש שיפור במצבו אך יש עוד מה לשפר ותסבירו מה הפעולות העתידיות שאתם הולכים לעשות במהלך הטיפול שיתרמו לכך שמצבו יישאר טוב יותר לטווח הארוך, בכך תוכלו למנוע את נטישתו מההליך הטיפולי. כמובן שעליכם להיזהר מכך שתיצרו אצלו ציפיות שווא שירגיש שינוי מידי, במקרה כזה במידה ואינו ירגיש את השינוי מיד לאחר הטיפול הדבר יוכל ליצור אצלו תסכול ואף אובדן אמון בכם, לכן יש להשתמש בכלי זה בזהירות ובהתאם לניסיונכם בתחום הטיפול שלכם.

  3. שמרו על שקיפות: שקיפות מצריכה שתהיו כנים ופתוחים לגבי ההליך הטיפולי. תשתפו את המטופל בסיכונים וביתרונות הפוטנציאלים. הסבירו למטופל את תופעות הלוואי של הטיפול וספקו לו את האינפורמציה הנדרשת לו כדי לקבל החלטות מושכלות לגבי הטיפול שלהם.


פרסונליזציה של הטיפול:


להפוך את החוויה הטיפולית לפרסונלית היא עוד אסטרטגיה חשובה בשביל לשמור ולתחזק את הנאמנות של המטופלים שלכם, עליכם ליצור הליך טיפולי שיתאים בדיוק לצרכים של המטופל שלכם, בדיוק כמו חייט היוצר חליפה למידותיו של הלקוח.
יותר סביר שהמטופלים ימשיכו את הטיפול שלהם כאשר הם מרגישים שהצרכים והעדפות הייחודים שלהם נענים. אתם בטח שואלם את עצמכם איך עושים את זה, אז הנה מספר דרכים:
  1. תדאגו להכיר את המטופלים שלכם: קחו את הזמן להכיר את המטופלים שלכם באמת, בדקו את ההיסטוריה הרפואית שלהם, את סגנון החיים שלהם ואת העדפות שלהם. שאלות אותם שאלות פתוחות כדי ללמוד יותר על הדאגות שלהם והשתמשו בכל המידע הזה כדי לתפור להם טיפול שיתאים בדיוק לצרכים שלהם.

  2. שלבו משוב מהמטופל: עודדו את המטופלים שלכם לספק לכם פידבק לגבי הטיפול, לאחר מכן השתמשו באותו הפידבק כדי להתאים את המשך התוכנית הטיפולית לצרכיהם. פעולה זו תוכל לגרום לתחושה של מעורבות בהליך ובכך גם מחויבות של המטופל כלפי ההליך כולו והמשך שיפור המצב. בכך יותר סביר שימשיכו עם התהליך הטיפולי כולו.

  3. אמצו ושנו את התוכנית לפני הצורך: המטופל יכול להרגיש שינוי בסימפטומים או בהעדפות שלהם ככל שעובר הזמן, היו מוכנים לאמץ תכנית טיפול שונה שתענה על הצרכים המשתנים שלהם, בנוסף עבדו עם המטופלים כדי למצוא את הגישה הטובה ביותר עבורם לטיפול.


ספקו השכלה ותמיכה:


הענקת השכלה (לימוד) למטופל במהלך המסע הטיפולי שלהם יכול גם לשמר את הנאמנות שלו. יותר סביר שמטופלים יישארו מחויבים לתהליך כאשר במהלכו הם מרגישים שהם מקבלים אינפורמציה שמלמדת אותם על התחום ותמיכה. ועכשיו כשהבנו מדוע זה חשוב, השתמשו בדרכים הבאות כדי לגרום לזה לקרות:

  1. ספקו משאבים: ספקו למטופלים שלכם פולדרים של מידע או הפניה למקורות ברשת שמסבירים על מצבם ועל דרכי הטיפול. פעולה זו תוכל לגרום למטופלים להרגיש יותר מודעים ולחזק את תחושת השליטה שלהם בנוגע לטיפול בהם.

  2. ענו על שאלות: אומנם זה נשמע ברור מאליו אבל הכוונה הנוספת היא להיות זמין לכך. ייתכן כי למטופלים יהיו שאלות ודאגות לגבי הטיפול שלהם. דאגו להיות זמינים עבורם, ספקו להם את המשאבים והתשובות שידרשו ותמיד תעשו זאת עם חיוך ובגישה טובה.

  3. ספקו להם עידודים וחיזוקים: עודדו את המטופלים להמשיך עם הטיפול שלהם על ידי כך שתתנו להם פידבק חיובי ותמיכה. פעולה זו תגרום למטופלים להרגיש טוב יותר ותעלה את המוטיבציה שלהם להמשך הטיפול.

בצעו שיחות פולואפ ושמרו על תקשורת תקינה:

תקשורת תקינה וביצוע של פולואפים הם קריטיים לשמירה על נאמנות המטופלים. יותר סביר שהמטופלים ימשיכו עם הטיפול שלהם כאשר הם מרגישים שלמטפל שלהם אכפת ושהוא מושקע בבריאות שלהם.
הנה כמה טיפים ליצירת תקשורת ופולואפים אפקטיביים:
  1. בדקו את שלומם באופן סדיר: הכניסו ללוז ביומן שלכם זמנים לשיחות סדירות (צ׳אק אין) עם המטופלים שלכם, באמצעות שיחות אלו בצעו מעקב אחר ההתקדמות שלהם וספקו מענה לכל תהייה או דאגה שעלולה לעלות בשיחות עלו. פעולה זו עשויה לגרום אצל המטופל תחושה של תמיכה ומוטיבציה להמשיך עם הטיפול.

  2. שלחו הודעות פרסונליות : ששלחו הודעות אישיות למטופלים כדי להראות שאכפת לכם מהם ומההתקדמות שלהם, פעולה זו יכולה גם ליצור את התחושה שאתה מושקע בהצלחה של הטיפול שלהם. פעולה זה יכולה להתבצע באימייל אישי, ווטסאפ, או שיחת פלאפון.

  3. ספקו מנגנון פידבק: ספקו למטופלים שלכם דרך סדירה לתת פידבק לטיב הטיפול שלכם ובצעו שיפורים על סמך הערות שתקבלו.



הטבות למטופלים שמחוייבים לתהליך:


לאחר שדיברנו על הבסיס אשר כולל יצירת קשר עמוק עם המטופלים ויצרת אמון חזק בכם בתור מטפלים באמצעות הכללים שדיברנו עליהם, נעבור לתמריץ נוסף, תמריץ הוא תמריץ כלכלי עבור המטופלים שלכם אשר יצור התחייבות שלהם להתליך. תוכלו להציע להם חבילות טיפול במחיר מוזל כאשר הם מתחייבים למספר טיפולים מראש, או לחילופין הטבה אחרת שתהפוך את ההתחייבות לתהליך למשתלמת יותר, ריכזנו עבורכם מספר רעיונות בהם תוכלו להשתמש:
  1. כרטיסיית טיפולים: תוכלו להציע למטופלים שלכם לרכוש מראש כרטייסיה למספר הטיפולים שלדעתכם הם יזדקקו על מנת לעבור את התהליך במלואו. פעולה זו תעזור להם להתמיד עם התהליך שכן הן רכשו והתחייבו אליו מראש.

  2. מוצרים משלימים במתנה: במידה והינכם קוואצרים, יועצים עסקיים, יועצי תעסוקה וכו׳ תוכלו להציע למטופלים שלכם הטבות נוספות ללא עלות במידה והם מתחייבים להתליך הכולל מספר טיפולים קבוע מראש, ההטבות יכולות לכלול גישה לכלים מעשיים כמו קורסים שיצרתם, גישה לכלי עיצוב ברשת, גישה למאגר משרות וכו׳.

  3. טיפול מתנה לאחר x טיפולים: ניתן להציע למטופלים שלכם טיפול במתנה לאחר x טיפולים שתקבעו מראש, ניתן גם להציע למטופלים להעניק את הטיפול במתנה הזו לאדם לבחירתם. אנשים מאוד אוהבים להעניק מתנות לאוהבים ובמיוחד כאשר הם מרגישים שאתם פותרים להם בעיה שקיימת גם אצל יקירהם, באמצעות שיטיה זו גם תוכלו לקבל חשיפה נוספת למטופלים חדשים וגם להעלות את שביעות הרצון של המטופלים שלכם.

  4. גמישות רבה יותר במועדי הפגישות: לרוב במידה ומוטופל ביטל את הטיפול בזמן קצר ממועד הטיפול שנקבע יש איזו הסכמה בינו לבין המטפל על חיוב הפגישה או סכום יחסי ממנה. ניתן להציע למטופל אשר מתחייב ורוכש מראש חבילת טיפולים את האפשרות לשנות את מועד הפגישה זמן קצר יותר מזמן הטיפול ללא עלות, אומנם הדבר הזה יעלה לכם כסף ו/או זמן אך פעולה זו תיתן למטופל את התחושה שאכפת לכם ממנו ותיצור אצלו רושם שהוא מטופל ״מיוחד״ אשר זוכה ליחס שונה משאר המטופלים המזדמנים שלכם.

התמריץ אומנם תמריץ חזק בתור עצמו שכן הפן הכלכלי אינו פן שניתן להתעלם ממנו, אך בכדי ליצור נאמנות אמיתית מצד הלקוחות אסור לשכוח את יצירת הבסיס האיתן שינתק את פעולות אלו מהפן הכלכלי כשלעצמו ויצור מעין חוסם בינכם לבין המטופל, במידה והקשר בינכם הינו קשר חזק ומבסוסס הוא יסיט את המחשבות הכלכליות בלבד מפעולות אלו ויתן להם נופף רגשי יותר, נופף המסמל שהטבות אלו הן לא בעקבות התשלום מראש או ההתמדה אלא מפני שאתם רואים בו מטופל מיוחד ושונה משאר המטופלים.

לסיכום , שמירה על נאמנות ומחויבות המטופלים שלכם היא חלק קריטי להשגת הצלחה בהליך הטיפולי והשגת תוצאות חיוביות הן למטופלים שלכם והן לכם כמטפלים. כמטפלים עליכם לאמץ מספר אסטרטגיות כדי לגרום למטופלים שלכם להתחייב לתהליך בצורה אמתית ולהמשיך אתו גם לאחר שהם מתחילים להרגיש מעט טוב יותר ומרגישים שאינם זקוקים להמשיך בטיפול או לחילופין כאשר לאחר מספר טיפולים הם עדין לא מרגישים את השינוי שקיוו לו מאחר שהשיפור אמיתי דורש תהליך וזמן.

על ידי כך שתבססו אמון עם המטופלים שלכם, תיצרו לכל אחד מהם תכנית טיפול פרסונלית ואישית, ספקו להם תמיכה ומידע על התהליך, בצעו שיחות פולו אפ בצורה סידרה שתשמור על התקשורת בינכם ותספקו להם מערכת תגמולים המתגלמת אותם על ההתמדה - באמצעות גורמים אלו תוכלו לעזור למטופלים שלכם להשיג את מטרות הטיפול שלשמם הם הגיעו, תוכלו לשפר את תחושת הרווחה הכללית שלהם ואת המצב הבריאותי שלהם ואף ליצור תחושת נאמנות חזקה מצדם שתבטיח את המשך הטיפול אצלכם והמלצה עליכם לחבריהם.





אהבתם את המאמר? סמנו לייק ושתפו אותו שנדע ליצור עבורכם תוכן נוסף!

מחפשים לפתוח קליניקה ומחפשים היכן? קראו את הכתבה הבאה הסוקרת מספר אפשרויות באזור השפלה/המרכז .




bottom of page